Wednesday, December 30, 2015

Most Sztynordzki

Most jak most ale to położenie!!!
Najbardziej malownicza przeprawa drogowa jaką widziałem w Polsce. Nie umniejszając wielu innym, ta po prostu jawi mi się zawsze ciut bardziej od pozostałych.

Most Sztynorcki powstał jako połączenie szlaku drogowego otaczającego jezioro Mamry, Rozgranicza wody jeziora Kirsajty (część Mamrów - właśnie czemu nie Mamer?) od jeziora Dargin. Jak by kto chciał, to polecam tę pętlę "zrobić" sobie na rowerze - piechotą zajęło by to wiele czasu, ale pedałując objedziemy w jeden dzień i jeszcze starczy nam czasu by gdzieś wstąpić po drodze. To w wielu odcinkach drogi (bardzo) lokalne i niewielu tam traficie idiotów za kierownicą, więc jedzie się bezpiecznie.

Jest też świetnym, wielokrotnie opisywanym we wspominkach, na blogach czy w rozmowach punktem orientacyjnym dla żeglarzy i kajakarzy.

Zresztą co ja będę nawijał - patrzcie i podziwiajcie.

Jezioro Dargin
 Dargainen See

 Mówcie co chcecie ale "Dargainen" brzmi znacznie bardzie miejscowo... niż sztuczne Dargin
Albo nic n ie mówcie tylko patrzcie...

 No fajnie - hop na drugą stronę

A w zasadzie nie hop, tylko myk - bo pod mostem.
 i od tej pory patrzymy już na Kirsajty

Tam na horyzoncie (bliskim, ale złudzenie fajne) to wyspa Sidorkowa, stanowi rezerwat, wraz z kawałkiem lądu (szumny ten "ląd" nieprawdaż ?;-) )

 Od strony Kirsajt w pobliżu mostu Sztynorckiego jest też przystań żeglarska
ale nie robiłem zdjęć stojących tam jachtów gdyż...

W porę dostrzegłem ten oto rysunek...
Wydaje mi się że, przebywające tu towarzystwo nie pragnęło rozgłosu...

No ale pora jechać dalej...
Będę miał to miejsce w sercu i kiedyś postaram się "zrobić" ów most, podczas przeprawy kajakowej a może pod żaglami? Kto wie? 


11 comments:

Jaśmin said...

Piękne tereny pokazałeś.
Most niczego sobie.
Pozdrawiam:)*

makroman said...

Miło Cię widzieć Podróżniczko!
Tak Mazury są piękne, Warmia jest piękna (choć inaczej), warto tam wracać jak najczęściej.

Anonymous said...

Pięknie tam, aż się rozmarzyłam...
Makromanie, wszystkiego dobrego w Nowym Roku!

Kasia Skóra said...

Piękne tereny :) Na Mazurach jest tyle ciekawych miejsc , taka ciekawa historia tych ziem... tylko mieć czas i pieniądze by tam pojechać...

krogulec14 said...

Most (ponotonowy) na Wyspę Sobieszewską mi przypomniałeś :-)

Wiesław Zięba said...

Pięknie. Aż chciałby się tam być w tej chwili. Dawno, dawno temu odwiedziłem te okolice. Szczęśliwego Nowego roku.

makroman said...

Szczęśliwego Nowego Roku Wam Wszystkim!!!

Agulec: tak tam jest pięknie.

Katarzyna.& Kamil - generalnie jest tam taniej niż w centralnej Polsce, ceny porównywalne z naszymi - najbardziej luksusową przygodę miałem jedząc dziesięć deko węgorza za 20 zeta... do dziś mi się po nim odbija ;). Oczywiście jest kwestia czasu...

Marku - opiez tę przygodę u siehbie.

Toyav - o tak. Mogąc wybierać to zaraz po!moim Pogórzu, osiedlił bym się właśnie tam, w trzeciej j kolejności Żywieczczyzna..

Poboczem Drogi said...

Taki wielki spokój bije z tych zdjęć, jakby cywilizacja tam nie dotarła.

Wszystkiego dobrego w Nowym Roku, samych udanych wypraw i dwóch garści niezwykłych i nieznanych miejsc!

PS. A ja bym się osiedliła na Suwalszczyźnie, bez wątpliwości

Stanisław Kucharzyk said...

Najlepsze noworoczne życzenia z taką oto pastorałką pogórską :-)
Pójdziemy bracia

Łemkowyna, na Beskidzie Niskim said...

Piękne miejsce :)Bardzo urocze i malownicze:)
Pozdrawiamy serdecznie

Hanna Badura said...

Piękne pokazujesz miejsca. Chciałoby się na te jeziora wypłynąć :)
Szczęśliwego Nowego Roku :)